Skørt lille læreprojekt ...

Diskussion om add-on udvikling til FSX, P3D, X-Plane mv, scenery, repaints, tools, projekter, spørgsmål, tips og tricks
Post Reply
Penz

Skørt lille læreprojekt ...

Post by Penz » 11 Nov 2018, 11:13

Jeg fandt for et stykke tid siden denne ret flotte public domain Lightwave 3D-model af en Formel 1-bil på nettet:
https://free3d.com/3d-model/hrt-f1-54710.html

Blender kan importere Lightwave, så jeg importerede modellen, men gjorde egentlig ikke mere ved den.

Men så kom jeg i snak med Hans Skjalm om FS-animationer, og da det er et område, jeg ikke har gjort meget i, tænkte jeg, at måske kunne jeg bruge F1-bilen som testobjekt …

Og det har jeg så brugt et par dage på, så jeg nu har en F1 med "virtuelt cockpit", roterende hjul, fungerende styretøj og bremselys i min flight simulator. Jeg er selv helt godt tilfreds, der mangler en kører og et rat (et fremtidigt projekt måske?), men ellers er den vældigt fin!

Image

Screenshot fra det virtuelle cockpit (samme model som den eksterne, på nær "Friendly Name" og GUID):
Image

Lille video af første prøvekørsel:
https://1drv.ms/u/s!Ao6agFhj6x0HgUM6z3jkbQMbhJ-3

Det har været en lærerig proces, nu føler jeg, at jeg ved en smule mere om FS-animationer, og som bonus har jeg fået et fartøj, der passer til en tur på Hockenheim. :mrgreen:

John
Site Admin

Re: Skørt lille læreprojekt ...

Post by John » 11 Nov 2018, 17:50

Flot! Er det Karup, der er testbane?

Du må vel snart være kvalificeret til en P3D "Developer License"? :mrgreen:
John (Vidan Design)

Penz

Post by Penz » 11 Nov 2018, 19:49

Tak! Nej, det er Skrydstrup, mest fordi det er der, min sim starter!

Karup er ikke færdig endnu, så der vil jeg ikke filme. Jeg holder ved mit kodestop ultimo 2018, så der kommer en slags "closed beta" i Facebookgruppen umiddelbart efter nytår. Du skal naturligvis nok få et link til betaen også. :)

Hmm - det der developer, det lyder farligt. :mrgreen:

John
Site Admin

Post by John » 11 Nov 2018, 21:00

Penz wrote:
11 Nov 2018, 19:49
Tak! Nej, det er Skrydstrup, mest fordi det er der, min sim starter!

Karup er ikke færdig endnu, så der vil jeg ikke filme. Jeg holder ved mit kodestop ultimo 2018, så der kommer en slags "closed beta" i Facebookgruppen umiddelbart efter nytår. Du skal naturligvis nok få et link til betaen også. :)

Hmm - det der developer, det lyder farligt. :mrgreen:
Glæder mig til Karup betaen :)

Developer License. Det er i hvert fald småfarligt. Det er $9.95 hver måned som går direkte ind på kontoen hos en af verdens førende våbenfabrikanter :shock:

:mrgreen:
John (Vidan Design)

Penz

Post by Penz » 11 Nov 2018, 21:19

Det er fint, at developer-licenserne ikke er dyrere, end de er, i forhold til user-licenser.

Men ja, uanset licenstype, så er det vel os, der i virkeligheden holder hjulene i gang hos LM! :mrgreen:

John
Site Admin

Post by John » 11 Nov 2018, 21:22

Penz wrote:
11 Nov 2018, 21:19
Det er fint, at developer-licenserne ikke er dyrere, end de er, i forhold til user-licenser.

Men ja, uanset licenstype, så er det vel os, der i virkeligheden holder hjulene i gang hos LM! :mrgreen:

Haha, ja. Hvis de en dag ikke længere kan sælge deres isenkram til Saudi-Arabien, sætter de nok prisen på P3D op :mrgreen:
John (Vidan Design)

John
Site Admin

Post by John » 11 Nov 2018, 21:26

Men spøg til side, du har ret, det er en meget fair pris for en Developer License.

Jeg kan ikke få linket til free3d.com til at virke. Er det bare mig, eller kan siden være nede for tiden?
John (Vidan Design)

Penz

Post by Penz » 11 Nov 2018, 21:44

Jeg tror, at sitet er nede, jeg kan heller ikke få linket, jeg postede, til at virke lige nu, og heller ikke toplink (https://free3d.com/).

Men det plejer ellers at være ret stabilt.

Post Reply