Velkommen

Meddelelser og generel information om forummet
Post Reply
John
Site Admin

Velkommen

Post by John » 20 Oct 2018, 14:41

Velkommen til dansim.dk's nye forum, et åbent forum for alle med interesse for flysimulation og real world flyvning, hvor du kan deltage i debat, poste screenshots og videoer og stille spørgsmål til andre simmere. Jeg har oprette forummet, fordi jeg synes, der mangler et sted, hvor danske simmere har mulighed at mødes på en mere traditionel - og nogle vil mene "gammeldags" - platform - som et supplement til de lidt mere flygtige sociale medier. Jeg er scenery-udvikler, og jeg ejer Vidan Design, der udgiver payware-produkter. Så man kan sige, at jeg har to kasketter på. Men jeg vil forsøge at være ydmyg i forhold til mine egen produkter, og jeg er her ikke for at sælge dem. Det ideelle ville være, hvis en anden var administrator og havde den fulde kontrol over forummet. Giv mig gerne besked, hvis du kunne være interesseret.

Om dansim.dk:

Jeg ejede også for nogle år side domænet dansim.dk og havde et website og et forum på domænet dengang. Da jeg på det tidspunkt ikke syntes, at jeg havde tid til både at administrere et egentligt FS-website med tilhørende forum og samtidigt udvikle scenery, lukkede jeg begge dele ned. Domænet blev ledigt og sidenhen overtaget af en amerikansk registrant, som desværre brugte det til at hoste en fake online-butik, der solgte (vistnok ikke eksisterende) mærkevaretøj. Da jeg opdagede det, gjorde jeg den pågældende virksomhed opmærksom på det, og efter nogen tid blev domænet lukket ned.

Jeg har fornylig overtaget domænet igen, og er altså klar med dette helt nye forum som jeg stiller til "frit brug" for enhver simmer, uanset om du er "hardcore" eller "casual", til civile sims eller combat. Jeg selv vil forsøge at indtage rollen som helt almindelig "user" :-)
John (Vidan Design)

Penz

Re: Velkommen

Post by Penz » 20 Oct 2018, 19:12

Tak for velkomsten!

Jeg loggede egentlig på for at købe kopier af mærkevaretøj, har du droppet den geschæft? :mrgreen:

- JP

John
Site Admin

Post by John » 20 Oct 2018, 20:04

Haha. Det er som at svare på, om man er holdt op med at slå konen :mrgreen:

Men ja, det har jeg :mrgreen:

Jeg anmeldte det til Tommy Hilfiger, som så tog affære og der blev sat en effektiv stopper for det, i hvert fald hvad angår dette domæne.

Dette er selvfølgelig en helt "frisk" start på serveren, nye koder, ny installation, ny php bb etc, etc.
John (Vidan Design)

bjens

Post by bjens » 20 Oct 2018, 21:20

Glæder mig til at komme i gang igen. Har holdt pause med FS de sidste 6 år, nu fået ny PC med "godt" grafikkort og installeret FSX igen - blev aldrig helt venner med den, men har brugt oceaner af tid på FS9 som jeg aldrig glemmer. (Var med fra starten af Microsoft FS)
Har gemt alt fra FS9, og har komplet backup af min sidste udgave - har også en del "købte" addons fra dengang - "mestrede" alt fra AI trafik, over egne bemalinger til ændringer af paneler og hvad ved jeg. Hver gang familien skulle på charterferie blev "markedet" støvsuget for addons fra ferieområdet og alt gennemfløjet - Glemmer det aldrig - det var tider.
Mon jeg husker og orker at få det hele på plads igen ????
I første omgang har jeg fundet mine gamle passwords til diverse sim - sider - og de virker...… Så nu glæder jeg mig til at følge med her,
Happy Landing (Var det ikke sådant vi skrev?)
De bedste hilsner Bjarne fra Brønderslev

John
Site Admin

Post by John » 20 Oct 2018, 21:27

Hej Bjarne. Velkommen til. Godt at høre, at du har genoptaget din gamle hobby. Selv om du nu går over til FSX, så skal jeg nok lige ændre forumbeskrivelsen til også at gælde FS9, det overvejede jeg faktisk fra starten. Hvis du så også får geninstalleret go'e gamle FS9, så får vi måske lov at se nogle nye screenshots fra den måske mest vellykkede udgave af FS? :-)

Happy landings!
John (Vidan Design)

bjens

Post by bjens » 20 Oct 2018, 22:34

Yes.
Vender tilbage

Rays Aviation

Post by Rays Aviation » 21 Oct 2018, 08:14

Hej John,

Super godt initiativ og god idé at have et alternativ til fx Facebook, Twitter m.m. :D

/Ray

John
Site Admin

Post by John » 21 Oct 2018, 12:14

Hej Ray

Velkommen tilbage. Tak. Ja, det var det, jeg tænkte :D Håber rigtig mange har lyst til at bruge det.
John (Vidan Design)

Post Reply