XP11, en midlertidig løsning?

Generel diskussion om Laminar Research X-Plane - Fortæl noget om X-Plane ...
Post Reply
jlund

XP11, en midlertidig løsning?

Post by jlund » 29 Oct 2018, 19:21

Jeg har store problemer med at få P3D til at virke, så i desperation har jeg installeret XP11, og der er søreme både plusser og minusser ved den.

Plusser:

Fantastisk udvalg af gratis scenerier, hvor mange er af bedre kvalitet end visse payware scenerier til P3D. (Vidan undtaget :-) )
Zibo mod til default B737-800, som gør den er blevet på højde med PMDG (Er der andre der har udtalt)
Better pushback, som er den mest geniale løsning jeg nogensinde har set i nogen simulator.
Nat belysning kan næsten ikke gøres bedre.
Flere og flere af udviklerne af addons er begyndt at udvikle til den.
Forholdsvis nemt selv "bygge" lufthavne med WED.

Minusser:

Mangler alle Vidans scenerier :-)
Udvaskede farver
Hvis man vil have orthophotos, fylder det en bondegård, og er lidt besværligt at få til at virke.
Haze (dis) effekten er alt for overdrevet
Vejr generation og skyer kunne være bedre.
Det er en stor udskrivning, hvis man vil have kvalitets addons såsom fly og scenerier
Besværligt at få ordentligt AI i den.

Jeg synes helt sikkert den er spændende, men tror også at hvis jeg kan få P3D til at virke igen, så bliver den min foretrukne sim. igen.
XP11 bliver helt sikkert på Hdd'en, men den kan altså ikke rigtig "fange" mig.
Det var min lille "bedømmelse" af XP vs P3D, hvis det ellers kan bruges til noget.

Jørn

John
Site Admin

Re: XP11, en midlertidig løsning?

Post by John » 29 Oct 2018, 23:26

Tak for din grundige sammenligning af de to sims, Jørn. Nu varer det ikke længe, så får jeg installeret X-Plane 11 på min nye, større harddisk (alle de sims, man skal have plads til efterhånden …). Så kan jeg også så småt begynde at give mit besyv med. Jeg er helt grundlæggende en MSFS-mand, men jeg er tilhænger af alle former for flysimulation, så jeg vil gå til X-Plane med et åbent sind.

Hvad er det for nogle problemer, du har med P3D?
John (Vidan Design)

jlund

Re: XP11, en midlertidig løsning?

Post by jlund » 31 Oct 2018, 18:20

Er spændt på at høre hvad du synes om XP, når du kommer så langt.
Jeg tror det er Simdirector som jeg prøvede, der havde lavet ged i P3D, men nu har jeg fået den til at køre (flyve) igen, så nu venter det trælse arbejde med at få installeret mine addons igen. Tager en af gangen, og ser om den virker inden jeg tager en ny, så må jeg kunne se om det er en addon der evt. også har været skyld i det.

Post Reply